인문학에 기반한 투자 철학/인문학 공부

[심페이 타카하시] 창의적인 생각을 하고 싶다면 이 게임을 해보세요!

NASH INVESTMENT 2018. 2. 14. 23:00
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심페이 타카하시는 9년 전

 장난감 가게에서 일했다고 합니다.

그리고 상사에게 매일 새로운 아이디어를 제안했죠.

하지만 상사는 시장 자료를 분석 후

 판매 가능성을 따져보라며

퇴짜를 놓았다고 합니다.

자료... 자료... 자료....

무수히 많은 자료만을 요구했죠.

 

그 뒤부터 머리가 굳고

 독창적인 생각이 나지 않았다고 합니다.

그리고 자연히 생각하는 것이

 귀찮아질 정도가 되었고

몸이 비쩍 말라버렸다고 합니다.

우리 모두가 

그렇게 느낀 경험이 많을 것이라고 생각합니다~

상사가 까다롭고 정보처리가 힘든 경험이죠~

그러면 생각이 지겨워지기 시작합니다.

심페이 타카하시의 꿈은

 참신한 장난감을 만드는 것이었는데

이렇게 상사가 까다롭고

정보와 자료를 요구하여 그만둘 생각도 하였다고 합니다.

그리고 정보를 이용하는 것 대신

'시리 토리'라는 게임을 이용하여

 새로운 생각을 하기 시작하였다고 합니다.

'시리 토리'란

끝말잇기로 이어진 단어들을 연결하여

 아이디어를 만드는 것이라고 합니다.

예를 들어 칫솔 -> 기타(일본어로 끝말잇기)

를 합쳐 기타 손 잡이가 달린 칫솔을 만들어

양치를 하기 싫어하는 아이들을 타깃으로 삼는 것이죠.

이 게임의 핵심은 아이디어가

 안 끊기게 최대한 많이 생각을 하는 것입니다.

그렇게 많은 생각을 하면

 좋은 많은 아이디어가 나오기 마련이죠

정보를 버리니 생각나지 않던 생각들이 쏟아진다고 합니다. 

비록 쓸데없고 자질구레한 생각이라도 말이죠.

정보 분석에 기초하여 목표를 달성하려고 하면

힘이 들기만 하고 참신한 생각이 나오지 않는다고 합니다.

목표를 알아도 눈을 감고 다트를 

던지듯이 자유롭게 생각을 하게 되면

최소한 1개 정도는 과녁에 맞게 되고

그 다트는 고객들에게 수요가 

생기며 참신한 아이디어가 되는 것입니다.

시리 토리가 아니어도 방법은 많습니다.

사전을 뒤적거린다든지 검색 엔진에 무수히 많은

단어들을 찾아 연관을 지어보는 것입니다.

핵심은 생각하는 범주의 정보를 모으는 게 아니고

무작위적인 단어를 모아서 

많은 아이디를 내는 연결고리를 

찾는 것이라고 합니다~

이런 방법이 갖는 최대 장점은

이미지가 끊임없이 나온다는 것입니다.

이유는 단어를 하나씩 생각해내기 때문이라고 합니다.

단어를 하나씩 생각하면 

이전 단어가 자동적으로 계속 기억에 남게 되고

다음 언어와 연관이 되는 식입니다.

이것이 무의식적으로 이루어진다고 합니다.

장난감에 국한된 것이 아니고 

모든 종류의 일에도 적용이 된다고 합니다.

자료에서 분명히 미래를 볼 수도 있습니다.

하지만 이러한 유치한 방법을 

사용하면 상상하지 못할 정도로

흥미로운 미래를 볼 수 있을 것이라고 합니다!

 

<원문>

Hello. I'm a toy developer. 

With a dream of creating new toys 

that have never been seen before, 

I began working at a toy company nine years ago. 

When I first started working there, 

I proposed many new ideas to my boss every day. 

However, my boss always asked if I had the data 

to prove it would sell, and asked me to think 

of product development after analyzing market 

data. Data, data, data.

So I analyzed the market data 

before thinking of a product. 

However, I was unable to think of 

anything new at that moment. (Laughter) 

My ideas were unoriginal. 

I wasn't getting any new ideas and I grew tired of thinking. 

It was so hard that I became this skinny. 

(Laughter) It's true. (Applause)

You've all probably had similar experiences 

and felt this way too. 

Your boss was being difficult. 

The data was difficult. 

You become sick of thinking. 

Now, I throw out the data. 

It's my dream to create new toys. 

And now, instead of data, 

I'm using a game called Shiritori 

to come up with new ideas.

I would like to introduce

 this method today. 

What is Shiritori? Take apple, elephant and trumpet, 

for example. It's a game 

where you take turns saying words 

that start with the last letter of the previous word. 

It's the same in Japanese and English. 

You can play Shiritori as you like: 

"neko, kora, raibu, burashi, " etc, etc. 

[Cat, cola, concert, brush] 

Many random words will come out.

You force those words to connect 

to what you want to think of and form ideas. 

In my case, for example, since I want to think of toys, 

what could a toy cat be? 

A cat that lands after doing a somersault 

from a high place? How about a toy with cola? 

A toy gun where you shoot cola 

and get someone soaking wet?(Laughter)

Ridiculous ideas are okay.

The key is to keep them flowing. 

The more ideas you produce, 

you're sure to come up with some good ones, too. 

A brush, for example. 

Can we make a toothbrush into a toy?

We could combine a toothbrush with a guitar and 

-- (Music noises) -- you've got a toy 

you can play with while brushing your teeth. 

(Laughter) (Applause) Kids who don't like 

to brush their teeth might begin to like it.

Can we make a hat into a toy? 

How about something like a roulette game, 

where you try the hat on one by one, and then,

when someone puts it on, a scary alien breaks 

through the top screaming, "Ahh!" I wonder 

if there would be a demand for this at parties?

Ideas that didn't come out while you stare at the data

will start to come out. Actually, 

this bubble wrap, 

which is used to pack fragile objects, 

combined with a toy, made Mugen Pop Pop, 

a toy where you can pop the bubbles 

as much as you like.

It was a big hit when it reached stores. 

Data had nothing to do with its success. 

Although it's only popping bubbles, 

it's a great way to kill time, 

so please pass this around amongst yourselves today 

and play with it. (Applause)

Anyway, you continue to come up with useless ideas. 

Think up many trivial ideas, everyone. 

If you base your ideas on data analysis 

and know what you're aiming for, 

you'll end up trying too hard, 

and you can't produce new ideas. 

Even if you know what your aim is, 

think of ideas as freely as if you were throwing darts 

with your eyes closed. If you do this, 

you surely will hit somewhere near the center. 

At least one will. That's the one you should choose. 

If you do so, that idea will be in demandand, 

moreover, it will be brand new. 

That is how I think of new ideas.

It doesn't have to be Shiritori; 

there are many different methods. 

You just have to choose words at random. 

You can flip through a dictionary

 and choose words at random. 

For example, you could look up two random letters 

and gather the results 

or go to the store and connect product names 

with what you want to think of. 

The point is to gather random words, 

not information from the category you're thinking for. 

If you do this, the ingredients for t

he association of ideas are 

collected and form connections 

that will produce many ideas. 

The greatest advantage to this method

 is the continuous flow of images. 

Because you're thinking of one word after another, 

the image of the previous word is still with you. 

That image will automatically be related with future words.

Unconsciously, a concert will be connected to a brush 

and a roulette game will be connected to a hat. 

You wouldn't even realize it.You can come up with ideas 

that you wouldn't have thought of otherwise.

This method is, of course, not just for toys. 

You can collect ideas for books, apps, events, 

and many other projects. I hope you all try this method. 

There are futures that are born from data. 

However, using this silly game called Shiritori, 

I look forward to the exciting future you will create,

a future you couldn't even imagine.

Thank you very much.

(Applause)

 

이상 포스팅을 마치겠습니다. 감사합니다.

 

 

 

 

 

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